I forbindelse med kommunikation anvender projektet de kontaktoplysninger, som er oplyst i KLIKs rollegalleri for FBS – Fælles Bibliotekssystem.
Når projektet udsender mails med aktuel information om FBS 2.0 (fx invitation til møder), sender vi til de personer, der er tildelt rollerne FBS faglig leder (bibliotekschef og skolechef) og FBS systemansvarlig (folkebibliotek og pædagogisk læringscenter) i KLIK. Det betyder, at det er de personer, der er tildelt den aktuelle rolle i KLIK, der modtager information.
Hvis I ikke allerede har tjekket, at kontaktoplysningerne på rollerne FBS faglig leder og FBS systemansvarlig er opdateret i KLIK, så er det en god ide at gøre, så de rigtige personer i jeres kommune modtager aktuel information om FBS 2.0. Hvis kontaktoplysninger på en rolle skal opdateres i KLIK, er det KLIK-administratoren i jeres kommune, som kan hjælpe og I skal kontakte. Hvis I er i tvivl om, hvem KLIK-administratoren er i jeres kommune, kan I kontakte bibsys@kombit.dk.
Rollerne FBS faglig leder og FBS systemansvarlig vil modtage information frem til, at det bliver aktuelt, at I skal udpege en projektleder for FBS 2.0. Når KOMBIT giver besked om, at I skal udpege en projektleder, vil denne person fremadrettet være KOMBITs/leverandørens primære kontaktperson i jeres kommune under implementeringen af FBS 2.0. Projektlederrollen er dog ikke aktuel endnu, og derfor kan I heller ikke finde rollen i KLIK på nuværende tidspunkt.