Kommunernes hverdag handler om borgerne og det lokale erhvervsliv. Hverdagen er nærværet i den service, som de kommunale medarbejdere på daglig basis leverer, og det er den virkelighed, og det arbejde, som KOMBIT leverer digitalisering i.
Vi er et kommunalt ejet it-fællesskab, der er ansvarlig for at indkøbe, forvalte, drifte og videreudvikle tidssvarende og stabile it-løsninger og -infrastruktur til gavn for borgere og virksomheder. Vores aktiviteter tager afsæt i en moderne it-infrastruktur og mere end 30 landsdækkende it-løsninger, som vi har indkøbt til kommunerne. Det gælder f.eks. løsninger som Aula, Borgerblikket, Digitalisering af Udsatte Børn og Unge (DUBU), NemRefusion og Kommunernes Sygedagpenge system.
Sammen med kommunerne og it-leverandørerne arbejder vi for, at borgere og virksomheder i Danmark får bedre service og billigere og mere sammenhængende it-løsninger. Det gør vi bl.a. ved at skabe gennemsigtighed og konkurrence på it-markedet og gøre data tilgængelige for andre kommunale løsninger.
I KOMBIT har de danske kommuner et fælles omdrejningspunkt med stærke og specialiserede kompetencer på digitaliseringsområdet. Udover arbejdet med at drive og videreudvikle de kørende fælleskommunale it-løsninger og infrastruktur, bidrager KOMBIT også til den digitale gentænkning af vores velfærd og støtter kommunerne i deres arbejde med cybersikkerhed og den grønne dagsorden.
KOMBITs ambition er at sikre fortsat kommunal digital bevægelse - i dag og i fremtiden.