Mit Sygefravær

Arbejdsmarked Beskæftigelse

Mit Sygefravær er den obligatoriske selvbetjeningsløsning for sygemeldte borgere.

Når arbejdsgiveren, a-kassen eller den selvstændige har indberettet sygefravær i NemRefusion, modtager den sygemeldte et brev i sin digitale postkasse med besked om at gå ind i selvbetjeningsløsningen og afgive oplysninger til sin sygefraværssag. I Mit Sygefravær kan den sygemeldte borger:

  • Kommentere arbejdsgivers oplysninger
  • Anmode om sygedagpenge
  • Udfylde oplysningsskema til brug for kommunens behandling af sin sygefraværssag
  • Se historik for dokumenter/korrespondance med kommunen
  • Raskmelde sig
  • Uploade dokumentation til sin sag
  • Se, hvem der er kommunens databeskyttelsesrådgiver (DPO)

En ny version af Mit Sygefravær er i luften

Den 7. november 2023 blev en ny version af Mit Sygefravær sat i drift. I udviklingen af den nye løsning har leverandøren Knowledge Cube og KOMBIT haft fokus på at levere en driftssikker løsning med de samme funktionaliteter som hidtil, men i et nyt og mere brugervenligt design, der er optimeret til brug på tablet og mobil.

Det har været afgørende for os at sikre, at det nye Mit Sygefravær er tilgængeligt og kan bruges på lige vilkår af alle uanset digitale evner.

Læs mere her.

Aktuel driftsstatus

Mit Sygefravær er overgået til en ny version tirsdag den 7. november 2023.  

Klik her for at gå til aktuel driftsstatus

Historisk driftsstatus

Klik her for at se, hvilke hændelser der kan have påvirket Mit Sygefravær i 2023

En ny version af Mit Sygefravær er den 7. november 2023 sat i drift

Knowledge Cube har stået for udviklingen og den fremadrettede drift, vedligeholdelse og videreudvikling af det nye Mit Sygefravær, efter at løsningen blev sendt i genudbud i 2021. For at imødekomme brugernes behov, har der i udviklingen af den nye løsning været stort fokus på brugervenlighed og mobile first.

Det nye Mit Sygefravær erstatter den tidligere løsning, der gik i luften den 1. juni 2015, som er udviklet og drevet af KMD.

Det blev obligatorisk for borgere at anvende Mit Sygefravær til at give oplysninger til kommunen i forbindelse med sygemeldinger den 1. december 2015.

På Mit Sygefraværs dokumentbibliotek finder du relevante dokumenter og informationer relateret til Mit Sygefravær.

Gå til dokumentbiblioteket.

Borgersupport

Er du borger, og har du brug for hjælp til brugen af Mit Sygefravær, skal du kontakte din bopælskommune.

Kommunesupport (kun for supportberettigede brugere)

Kommunale supportberettigede brugere kan kontakte supporten via servicedesk.

Her finder man også oplysninger om telefonnummer og åbningstider. 

Kontakt Mit Sygefravær-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål, ændringsønsker eller af andre årsager ønsker at kontakte Mit Sygefravær-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til Mit Sygefraværs postkasse

Klik her for at læse nyhedsbreve for Arbejdsmarked og Beskæftigelse.

Jakob Volmer
Produktchef
Arbejdsmarked og Beskæftigelse

Tilmeld dig Nyt fra Arbejdsmarked og Beskæftigelse

Modtag nyheder om KP, KY, KSD, NemRefusion, Mit Sygefravær, EESSI og YR i et samlet nyhedsbrev for Arbejdsmarked og Beskæftigelse.

Nyhedsbrevet henvender sig til kommuner.

Felter med (*) skal udfyldes