Med NemRefusion skal arbejdsgivere, selvstændige og a-kasser foretage digitale indberetninger af sygefravær til kommunen og barselsfravær til Udbetaling Danmark for deres ansatte og medlemmer. Det er desuden gennem NemRefusion, at der skal anmodes om løntilskud samt tilskud til fleksjobrefusion, voksenlærling og mentorfunktion. Kommunerne og Udbetaling Danmark kan automatisk hente indberetningerne direkte ind i deres fag- og ESDH-systemer.
Virksomheder og selvstændige har også adgang til et venteregister, som automatisk via e-mail og sms kan varsle virksomheden om de mange frister på syge- og barseldagpengeområdet. Endelig har virksomheder og selvstændige også adgang til at se status på kommunens sagsbehandling og specifikationen af eventuelle udbetalinger.
NemRefusion er gratis at anvende og adgang til løsningen sker med MitID via Virk.dk eller direkte via virksomhedernes løn-, HR- og fraværssystemer.
Selvbetjening for sygemeldte borgere er ligeledes obligatorisk og sker via Mit Sygefravær.
Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte NemRefusion-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til:
NemRefusions postkasse.
Supporthenvendelser skal rettes til Edora på:
Telefon: 7370 7035 (mandag-fredag kl. 8.00-16.00) eller via
NemRefusions Supportportal.
Klik her for at læse nyhedsbreve for Arbejdsmarked og Beskæftigelse.