Når der sker ændringer i jeres DUBU-roller - DUBU-superbruger, DUBU-systemansvarlig eller DUBU-faglig leder – er det vigtigt at få det opdateret i KLIK – både når nye kommer til og når nogen stopper. Det er kommunens KLIK-administrator, som kan lave ændringerne i KLIK-rollegalleriet.
Når KOMBIT og Netcompany sender mails til jer, fx vigtigt driftsinformation eller inviterer til møder, webinarer og lignende, bruger vi de kontaktoplysninger, som I har oplyst via KLIK. Vi sender kun mails, invitationer og lignende til dem, der er registreret i KLIKs rollegalleri, så hvis I har ubesatte roller, kan I gå glip af vigtige informationer og invitationer.
Vi oplever, at mange mails bouncer retur, når vi udsender vigtig information. Det kan både skyldes, at medarbejdere ikke længere er ansat i kommunen, at der er angivet en ugyldig mailadresse i KLIK eller andet. Tjek derfor gerne, at dem I har stående i KLIK er korrekte.
Det er vigtigt, at KLIK-rollegalleriet altid er opdateret med jeres gældende organisering, da det er afsættet for, at I:
- får vigtig information tilsendt og får muligheden for at tilmelde jer DUBUs nyhedsbrev.
- DUBU-superbrugere får invitation til Teamsnetværket for superbrugere.
- DUBU-superbrugerne kan få support hos Netcompany.
- DUBU-systemansvarlig får mail om prioritering af ændringsønsker – hvis I vil have mere end én systemansvarlig, skal én registreres for primær, da det kun er én pr. kommune, som modtager prioriteringsmailen.
Det er jeres KLIK-administrator, der har ansvaret for at opdatere rollegalleriet i KLIK, så både I og KOMBIT ved, hvem der har hvilke roller i kommunen, men de kan ikke lykkes med deres opgave uden information fra jer.
Er du i tvivl om, hvem der er din kommunes KLIK-administrator, så spørg i din it-afdeling.