Leverandøren Knowledge Cube og KOMBIT har netop afsluttet brugertilfredshedsundersøgelser af Mit Sygefravær blandt borgere og supportberettigede brugere i kommunerne.
Brugertilfredshedsundersøgelse for borgerne
Borgerne blev efter gennemførelsen af en opgave spurgt, om de ville besvare syv korte spørgsmål om deres oplevelse med brugen af Mit Sygefravær. Vi har modtaget 2.400 besvarelser og mange supplerende kommentarer. Den overordnede tilfredshed med Mit Sygefravær blandt borgerne ligger på 3,9 (1-5 skala), hvilket vi anser som et meget positivt resultat.
Vi er nu i gang med at dykke ned i de mange besvarelser, kommentarer og input, og vi vil i et kommende nyhedsbrev orientere jer om undersøgelsens resultater. De vil også blive præsenteret på KSD-dagene i slutningen af april og på et senere KSD-driftsstatusmøde.
Resultaterne skal bruges i arbejdet med at prioritere indsatser og forbedre løsningen.
Tilfredshedsundersøgelse for supportberettigede brugere i kommunerne
Sideløbende med tilfredshedsundersøgelse blandt borgere, har vi gennemført en tilfredshedsundersøgelse blandt de supportberettigede brugere i kommunerne. Vi har bl.a. spurgt ind til, hvordan de oplevede overgangen til det nye Mit Sygefravær samt deres mening om ServiceDesk.
Vi har modtaget 153 besvarelser (svarende til lige godt 80 % af de supportberettigede brugere) og dertil mange gode input, som skal bruges i videreudviklingen af Mit Sygefravær, herunder hjælpematerialer og ServiceDesken.
Blandt respondenterne er der en tilfredshed med overgangen til det nye Mit Sygefravær på 3,8 (1-5 skala). Blandt de supportberettigede brugere, som har været i kontakt med ServiceDesken, ligger tilfredsheden på 3,2.
Vi sætter stor pris på, at så mange supportberettigede brugere har givet sig tid til at give deres mening til kende. Vi dykker nu ned i resultatet af undersøgelsen og de supplerende kommentarer, og vi vil komme med en mere dybdegående tilbagemelding herpå i et kommende nyhedsbrev. Resultaterne vil også blive præsenteret på KSD-dagene i slutningen af april og på et senere KSD-driftsstatusmøde.