Sags- og Partsoverblik (SAPA) er et centralt, dagligt værktøj i den kommunale sagsbehandling, og bidrager til en helhedsorienteret og professionel sagsbehandling.
SAPA blev idriftsat i kommunerne i 2019.
Sags- og Partsoverblik (SAPA)

SAPA-løsningen er kommunernes overblik over data om borgere og virksomheder og deres sager hos kommunen.
SAPA-løsningen er kommunernes overblik over data om borgere og virksomheder og deres sager hos kommunen. SAPA er en forkortelse af Sags- og Partsoverblik.
SAPA er et centralt, dagligt værktøj i den kommunale sagsbehandling, og bidrager til en helhedsorienteret og professionel sagsbehandling. SAPA blev idriftsat i kommunerne i 2019.
Hvis du har spørgsmål omkring SAPA, så tag et kig i vores FAQ – det kan jo være at andre har haft samme spørgsmål.
SAPAs styregruppe består af
- Jonas Fencker Jørgensen, ATP, Forretningsspecialist
- Maria Louise Rajcic, ATP, Forretningsspecialist
- Ken Rindsig, KL, Vicekontorchef
- Mikkel Folmø, Københavns Kommune, Afdelingschef, Koncern IT
- Kim Mehl Damgaard, Odense Kommune, Chefkonsulent
- Bent Højlund, Randers Kommune, IT-chef
- Nils Nielsen, Sorø Kommune, Projektleder
- Dorthe Andersen, KOMBIT
- Morten Balstrup, KOMBIT
SAPAs kommunestyregruppe mødes ca. hver tredje måned og diskuterer SAPAs fremdrift.
Her finder du mere information om SAPA
Dokumentbiblioteket
På SAPAs dokumentbibliotek har vi samlet en række relevante dokumenter og præsentationer, så det er nemt bl.a. at finde materialer fra netværksmøder, implementeringsredskaber samt overblik over KLIK-opgaver.
Her kan du desuden finde FAQ'en, som indeholder en række spørgsmål og svar om forskellige dele af SAPA-projektet samt videoer om og af SAPA-løsningen.
Nyhedsbreve
På vores nyhedsside finder du de seneste nyheder fra SAPA, og kan tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev.
Tilmeld dig nyhedsbreve fra SAPA
Ønsker du at få ugentligt nyt fra SAPA, kan du tilmelde dig nyhedsbrevet nedenfor.