SAPA-løsningen er kommunernes overblik over data om borgere og virksomheder og deres sager hos kommunen. SAPA er en forkortelse af Sags- og Partsoverblik.
SAPA er et centralt, dagligt værktøj i den kommunale sagsbehandling, som bidrager til en helhedsorienteret og professionel sagsbehandling. SAPA blev idriftsat i kommunerne i 2019.
Hvis du har nogle spørgsmål omkring SAPA, så kan du lige se i vores FAQ- det kan jo være, der er nogle, der har haft det samme spørgsmål.
SAPAs styregruppe består af
- Jonas Fencker Jørgensen, ATP, Forretningsspecialist
- Maria Louise Rajcic, ATP, Forretningsspecialist
- Hans-Henrik Falck, Gentofte Kommune, Ydelseschef
- Thomas Lerche, Gladsaxe Kommune, Digitaliseringschef
- Ghita Thiesen, KL, Centerchef
- Mikkel Folmø, Københavns Kommune, Afdelingschef, Koncern IT
- Anders Drejer Lønbæk, Odense Kommune, Kontorchef
- Bent Højlund, Randers Kommune, IT-chef
- Nils Nielsen, Sorø Kommune, Projektleder
- Dorthe Andersen, KOMBIT
- Morten Balstrup, KOMBIT
SAPAs kommunestyregruppe mødes ca. hver tredje måned og diskuterer SAPAs fremdrift.
Her finder du mere information om SAPA
Dokumentbiblioteket
På SAPAs dokumentbibliotek har vi samlet en række relevante dokumenter og præsentationer, så det er nemt bl.a. at finde materialer fra netværksmøder, implementeringsredskaber samt overblik over KLIK-opgaver.
Her kan du desuden finde FAQ'en, som indeholder en række spørgsmål og svar om forskellige dele af SAPA-projektet samt videoer af og om SAPA-løsningen.
Ifm. integration af data fra SKAT har vi lavet en særlig nyhedsside, som du finder her. Her finder du seneste nyheder relateret til SAPA, og du kan samtidig tilmelde dig det ugentlige nyhedsbrev, der samler op på forrige uges nyheder.