Kommunernes Ydelsessystem (KY)

Kommunernes Ydelsessystem er fælleskommunal it-understøttelse af kontanthjælpsområdet.

Formålet med projekt Kommunernes Ydelsessystem er en fælleskommunal it-understøttelse af kontanthjælpsområdet, som afløser for kommunernes brug af KMD Aktiv og BIS-Y. Netcompany og EG er leverandører af KY.

KY rulles ud i alle kommuner i løbet af 2020 og 2021. Se den fulde udrulningsplan her.

Blandt målsætningerne er:

  • At understøtte korrekte og rettidige udbetalinger af ydelser på kontanthjælpsområdet.
  • At sikre kommunerne min. 25 % lavere gennemsnitlige it-udgifter (besparelsen på min. 25 % gælder for kommunerne under ét i forhold til det samlede monopolbrud), samt afløfte kommunernes udbudspligt.
  • At sikre brugervenlig og effektiv it-undersøttelse af de kommunale arbejdsgange på kontanthjælpsområdet gennem automatisering og beslutningsunderstøttelse.

KY er en del af i monopolbruddet.

Alt eksternt rettet materiale er samlet i KY’s dokumentbibliotek, som er målrettet de kommuner, der endnu ikke har taget KY i brug, eller som er under ibrugtagning.

For de kommuner, der allerede er på KY, har Netcompany udviklet en driftside, www.kommunernesydelsessystem.dk, som indeholder information om drift, kendte fejl, releases, udvikling med mere.

Har du spørgsmål til projektet, er du velkommen til at skrive til ky@kombit.dk.

 

Kontakt

Projektchef

Kontakt

Du kan kontakte projektet via ky@kombit.dk.