FLIS

FLIS-data sikrer effektiv drift og giver besparelser i Rødovre Kommune

26-09-2023

Udnyttelse af FLIS-data giver skoler stærkt værktøj til ledelse, sikrer kommunen økonomiske besparelser og understøtter det tværkommunale samarbejde.

Rødovre Kommune har med FLIS-data skabt et værdifuldt redskab for skoleledere og deres medarbejdere. Ved at udvikle dashboards baseret på FLIS-data, giver kommunen skolerne mulighed for at overvåge elevernes lovlige og ulovlige fravær, karakterer og meget mere. På den måde kan de forblive i overensstemmelse med lovgivningen og træffe informerede beslutninger.

Udover at FLIS giver styringsmæssig værdi, har kommunen ved at bruge FLIS-data kunnet spare penge på køb af data fra skolesystemer.

Tværkommunalt samarbejde skaber merværdi

Luise Bendixen, BI-konsulent i Rødovre Kommune, fortæller, at kommunen har delt skabelonerne med omkring 10 andre kommuner. Dermed kan de øvrige kommuner også drage fordel af Rødovre Kommunes arbejde og undgå at skulle opbygge lignende rapporter fra bunden.

“Vi er super glade for, at vores arbejde også giver værdi i andre kommuner. Der er ingen tvivl om at samarbejde og datadeling mellem kommuner kan øge effektiviteten og skabe merværdi for alle”, fortæller Luise Bendixen.

Mød KOMBIT og Luise på Digitaliseringsmessen

Er du nysgerrig og ønsker at høre mere om, hvordan FLIS skaber værdi for Rødovre Kommune? Du kan møde Luise på KOMBITs stand på årets Digitaliseringsmesse i Odense den 27. september.

 

Info

FLIS - Det fælleskommunale ledelsesinformationssystem

FLIS er den fælleskommunale løsning til ledelsesinformationssystem samler data fra kommunernes fagløsning og sender hver måned sender opdaterede, validerede data til kommunerne, som de kan bruge til benchmarking og ledelsesinformation. FLIS nedbryder data-siloer, og skaber mulighed for indblik, overblik og øget transparens på tværs af kommuner og deres fagområder.