
Den 1. juni 2015 gik den borgervendte selvbetjeningsløsning Mit Sygefravær i drift på Borger.dk, og den 1. december 2015 blev løsningen obligatorisk at bruge.
Mit Sygefravær indgik i KOMBITs genudbud af NemRefusion. KMD vandt genudbuddet af NemRefusion og vandt derigennem også optionen på udvikling og drift af selvbetjeningsløsningen.
I Mit Sygefravær kan den sygemeldte:
- Kommentere arbejdsgivers oplysninger
- Anmode om sygedagpenge
- Udfylde oplysningsskema
- Se historik for dokumenter/korrespondance med kommunen
- Raskmelde sig
- Uploade dokumentation til sin sag
- Se hvem, der er kommunens databeskyttelsesrådgiver (DPO)
Selvbetjening for virksomheder, a-kasser og selvstændige på sygedagpengeområdet er i dag obligatorisk og sker via den fælleskommunale, lovfæstede indberetningsløsning, NemRefusion. Frem til lanceringen af Mit Sygefravær har der ikke været en tilsvarende selvbetjeningsløsning for borgere. I økonomiaftalen for 2015 blev borgervendt selvbetjening på sygedagpengeområdet obligatorisk som del af den såkaldte bølge 4 med virkning fra 1. december 2015 - men kommunerne har allerede taget løsningen i brug 1. juni 2015.
Når kommunerne bliver tilkoblet det nye fagsystem KSD (Kommunernes Sygedagpengesystem), vil der være integration til Mit Sygefravær.
Personfølsomme oplysninger
E-mails som indeholder personfølsomme oplysninger skal sendes til vores sikker postkasse: teknisk-support@sikker.mitsygefravaer.dk
Kommunehenvendelser:
Har du spørgsmål eller ændringsønsker?
Så er du velkommen til at kontakte projektet på mitsygefravaer@kombit.dk
Ved supportspørgsmål kan kommunerne kontakte KMD:
Mail: teknisk-support@mitsygefravaer.dk
Tlf. 4460 3953
Borgerhenvendelser:
Borgere kan rette henvendelse til deres bopælskommune.